Söndag...?

Mitt i julhelgerna kan vem som helst bli mer eller mindre förvirrad över vilken dag det är. Känns som om det har varit söndag i 3 dagar och att det kommer att vara så i ett par dagar till. Går till brevlådan av gammal vana, för att sedan inse att det kommer ingen post idag - inte förrän på måndag.

Cranberry Edition
Julen har varit lugn och skön. God mat, fina klappar och Kalle Anka. Barnen gav mig ett paket, från favoritstället Body Shop, med mening. BodyShop har tillsammans med WarChild ett samarbete för att barn i krigsdrabbade områden kan få en tryggare tillvaro, genom att kunna gå till skolan. Det är dock endast vissa utvalda produkter som är med i denna serie, men en del av pengen går till ett bra syfte. Barnen i krigsdrabbade områden får en möjlighet att lära sig, bygga upp sitt självförtroende och genom att köpa en bokformad present i jul från BodyShop, hjälper du ett barn. Sådant tycker jag om.

Har alltid gillat BodyShop, även på den tiden då allt doftade gurka och jordgubb i butiken. Nytta och nöje i ett.

Imorgon är det söndag, om jag räknat rätt. Vardagen mellan helgerna närmar sig och det är bäst att njuta. Ungdomarna här hemma njuter för fulla muggar - de är nog lika förvirrade som jag när det kommer till vilken dag det är. 

God fortsättning på julen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar