Påsken och livet

Just nu sitter jag i stugan, mitt i ett vinterlandskap. Snön faller utanför och har gjort det större delen av dagen. Det är så bakvänt med vädret just nu, så jag vet inte vad jag ska säga om detta. 

Påsklovsveckan har varit aktiv med städning av svärmors lägenhet. Det kändes som om det inte fanns ett slut på varor, möbler och saker att packa. Sedan fick vi någon dag kortare på oss på grund av att flyttfirman vi frågade om hjälp var rätt upptagna. Men det blev klart och det var skönt att pusta ut, med en sallad på svärmors sovrumsgolv. Det som inte flyttfirman tog till förrådet, som vi hyr, tog vi med oss till stugan. Det ser lite flytt-aktigt här med, nu. Men det får vi ta hand om när sommarvärmen visar sig. Är skönt att vi kunde ordna detta så smidigt.

Sorgen har slagit oss igen i vår familj. Min svärmors syster gick bort den 21 mars. Det gjorde oss lama av tomhet och vi förstod inte alls vad som hänt. Det kändes som så plötsligt. Begravning planeras av min mans kusin. Det blir tungt nu, i närtid.

Imorgon reser vi hemåt igen. Vardagen är åter inom någon dag och skolan börjar för ungdomarna. Just nu är det skönt för dom. Även om den äldsta fyller i svar på årets viktigaste brev. Det är många frågor på allt möjligt, så vi får väl se om hon blir kallad till mönstring.

Hoppas att din påskhelg har varit bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar