Skogsliv

Jo jag tackar, skogsliv sa de. Det är skoj, sa det. Njuta av det och må bra! 

En stunds vila
Min bak, som det blir översatt från engelskans "my ass". Det är mycket mer än så. Svett, jord där du minst anade, hästflugor i nacken, spindlar i skorna, blä-känsla av myggmedel och på kvällen en öm kropp på grund av alla lyft, släp, böjningar, kast och annat grovjobb. 

En del ormbunkar fick offra sig.
Insidan är ren och fin i vårt annex, möblerad för tre personer. Utsidan kräver lite mer...
Jag kanske överdriver. För visst är det ett tufft jobb att hålla i ordning en stugtomt där naturen för varje år smyger sig närmare, men belöningen att sätta sig ner efter arbetet är helt otroligt. Det är rent, planteringarna kan gå i vintervila och till våren kommer nästa belöning, när tulpaner (om de inte äts upp av rådjuren) tittar fram. 

Lönnlöv. Fick se mig omkring efter trädet, med tanke på att här syns bara björk, tall, gran, rönn och bok.
Idag har jag fortsatt mitt lilla trädgårdsarbete. Septembersolen var varm, vinden smått kylig och luften full av dofter. Djuren prasslade i skogen och fåglarna kvittrade. Då kan man inte klaga.

Bara när man är mitt i, bland svett och jord. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar