Att måla

Ola Billgren: Konst är en personlig kunskapsväg.
Har sedan länge gillat att måla, teckna, rita. Det ger mig energi och även om jag själv skulle tycka att resultatet blev sisådär (milt sagt), så är det en känsla att få skapa något och låta färgerna flöda. Gillar mest akvarell, akryl och vanliga pennor. När jag var yngre målade jag med blyerts och på skolans papper. Hade inte tillgång till något annat, av olika skäl. Kände inte heller att någon i min närhet uppmuntrade mig med att fortsätta måla. På så vis har målandet även fått "lida" längs med åren. Kunde få plötsliga infall och måla, rita och teckna massor, för att sen låta färgerna damma i ett hörn.

Men nu är det ändring på det. Har låtit målandet sakta växa fram nu - inhandlat nya pennor, färger och material. Har även skapat en påse med endast målar-saker. Har ännu inte en plats där jag kan ha allt framme, men materialet ligger nära till.

Det har blivit några "konstverk" och jag hoppas att det genom tiden blir fler. Kände mig smått ringrostig när jag började. Var ju flera år sedan jag målade. Men det känns så bra att ha börjat igen. Och bilden ovan är en kladd på färgtester - redigerad med MarbleCam, bland annat.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du tagit upp målandet, kanske får man se något här så småningom?

    Trevligt med ny blogg, hoppas du kommer att trivas och att du får en fin höst.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, lägger gärna ut mina alster här. :) Känns skönt att börja på något nytt - efter mycket regn, så kommer solsken. Ha en skön söndag! Kramis!

      Radera