Vanlig vardag

Det är en vanlig vardag här hos oss. Maken skalar potatis och tjejerna har kommit hem från skolan. Nu har de höstlov, kan vara skönt med en vecka ledigt från prov, läxor och förhör. Själv ser jag framemot lite ombyte av plats. Det blir några dagar i Blekinge under barnens höstlov. Kanske kan jag hämta hem lite energi för att klara av en bit in i den mörka hösten och vintern. 

Hade födelsedag den 11 oktober. Firade den med familjen. Vi gick på bio - barnen såg "One Direction Where We Are" och jag och maken såg "Medicinen". I somras var vi på konsert i Köpenhamn, så barnen ville uppleva känslan igen. Vi vuxna passade på att se en film och samtidigt fira min dag lite extra. Tyckte "Medicinen" var rolig och hade en poäng. Det är inte alltid det behövs piller för att hitta sig själv, för att må bättre. Filmen är värd att se. Vi var även ute och åt gott. Min insulinpenna strulade, så jag fick inte i mig den mängd insulin som jag borde ha haft. Detta i sin tur skapade högt socker och allt vad det innebär. Men samtidigt så visste jag att detta skulle ske, så jag var förberedd. Självklart strulade det till en del, men inget katastrofalt. Var skönt att komma hem, ta prov, ta insulin och pusta ut. 

Vädret har varit lite här och var. Enda dagen är det varmt, soligt och andra dagen är det regnigt, blåsigt. Vi har även haft frost och minusgrader. Vintern närmar sig. Det är väldigt mörkt om morgonen och om kvällen. Hade svårt att komma upp idag, hela sovrummet badade i mörker när klockan ringde vid halv sju. Trodde för en stund att jag hade ställt klockan fel eller att strömmen gått i hela Nora. Men inom de närmaste 40 minuterna så ljusnade det och även jag vaknade till lite sakta. Är som en zombie om morgonen. Är mer av en kvällsmänniska. 

Ska inom kort steka kassler och göra en sallad till de skalade potatisen. Sen blir det att fundera kring packningen. Kanske hinner vi med några avsnitt av "The Mentalist" med, innan det är dags att omfamnas av nattens mörker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar