Kväll här hemma

Sitter vid min omgjorda skrivplats. Rensade den för någon vecka sedan på allt onödigt bröte och plötsligt fick jag plats. Det är rent och fint med en ny plastduk, med kaffe och te-motiv. Nytt pennställ, skriftsamlare och dokumenthylla från IKEA. Köpte även en låda för pennor och en mini-mini-byrå för småsaker som plötsligt kan behöva en plats att vara på. Nu finns det även plats för figurer, blommor och tavlor. Skönt med lite luftigt bord att arbeta på.

Maken och yngsta dottern ser på fotboll och den äldsta dottern varvar sitt sociala liv via mobilen med läxor. Själv sitter jag här som sagt. Det har varit en seg dag, har känt mig helt bombad om jag ska vara ärlig. Fick iväg barnen och deras kompis till skolan i tid och så fick jag i mig en frukost. Men efter det har det gått på styrfart. Ögonen ville bara igen och jag blev till slut tvungen att luta mig i sängen. En liten stund tänkte jag. Det blev flera timmar. Vaknade av att äldsta dottern står vid sängkanten och tycker att jag ser mer eller mindre slut ut. Kände mig då yrvaken, febrig och alldeles slut. Lutade en stund till, typ en timme, och gick upp sen. Har varit seg hela kvällen och längtar till att få sova.

Såg två avsnitt av "Bonde söker fru" tillsammans med maken och till kvällsmaten. Konceptet är bra och det är härligt att det finns en möjlighet för människor att mötas så här och därifrån bygga ett liv ihop. Men samtidigt är det ett gissel att försöka vara sig själv framför kameran och inför alla andra som är där för att hitta kärleken. Är nog lättare att då vara den som får klara sig mer eller mindre själv. Ska dock bli intressant att följa deras väg.

Nu ska jag gör mig i ordning för natten. Ta mitt insulin och borsta tänder....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar