Snö och Pannkakor

Snö piggar upp. Pannkakor är gott!
Idag kom den omtalade snön. Vräkte ner som en vit enhetlig massa o täckte det mesta inom en kort stund. Tung var snön med. Skottade uppfarten och tittar jag ut nu, så blir känslan "varför gjorde jag det?" eftersom det självklart blev mildväder och regn nu på kvällen. Men det vore inte svensk vinter ifall det inte vore så här. Regn, snö, kallt, milt, halt. Och helst allt på en gång. På detta härjar Egon för de som bor lite mer norröver. 

Igår stod jag ett bra tag vid spisen och gräddade pannkakor. Det blev många, många och jag trodde inte det skulle bli så mycket smet som uppemot 2 liter. Men vi fick goda pannkakor även om det är drygt att stå där vid spisen och grädda, steka, vända och räkna. De gick åt som smör i solsken!

Igår var jag och maken även en vända inne på IKEA. Vi åt lunch och sedan letade vi efter en badkarspropp. De hade allt annat, men inte det. Kom hem med ett duschdraperi. Vi passade på att äta lunch där med. Gott som skrutt. Vad skrutt nu än är. Låter inte så positivt, så jag ändrar det hela till gott som bara den.

Ha en skön vinterhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar