Partiledardebatten

Sandlåda
När mamma sa till mig en gång att jag skulle satsa på politiken och att framtiden fanns där, svarade jag henne att politiken är smutsig och det är inget för mig.

Gårdagens partiledardebatt gav inte mersmak och fick mig inte ändra på min åsikt från mången år tillbaka. Har varit aktiv och har funderat på att någon dag skulle det vara skoj att börja igen. Mest för att försöka skapa någon sorts ordning på sandlådan som pågår just nu. Men vem lurar jag med den tanken? Inte ens Jönssonligan, som har haft en del planer, skulle lyckas.

Min åsikt är att det var rena rama mobbnings-tv igår. Där står politikerna på rad och de har en stor möjlighet att på bästa sändningstid visa vad det vill göra för oss i Sverige. Istället får vi höra hur sju partiledare ger sig på en ensam stackare i mitten. Fast de ville inte placera honom i mitten, utan mer i ett mörkt hål. Allt är hans fel och ingen vill samarbeta med honom, även om de ena blocket säger att det andra vill och vice versa. 

Programmet hann inte ens kallna och eftersmaken försvinna förrän media spär på med sina åsikter. Vem var bäst? Vem var sämst? Vem var roligast? Kan säga att det var en hel del käbbel. Och en partiledare fick ta ansvar för allt vad gräsrötterna gör. Inget nytt under solen.

Vi har redan hört allt det här - förra partiledaredebatten, på radio (smart sjuåring) och lär höra det igen. Och alla ansåg sig själva vara kvällens vinnare. 

Det barkar åt skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar