En helg i stugan

Foton från långhelgen
Det är mitten på maj och solen gassar på som om det vore i slutet av juni, början av juli. Det har varit varmt i flera dagar och inte ens åskan som for förbi lättade på hettan. Det blev bara värre. Hörde en pappa säga till sin son, på väg hem från skolan, att han tyckte det kunde vara så här varmt och soligt varje dag, året runt. Kan tyvärr inte hålla med honom. Denna hetta är inte så skön.

Annat var det i början av maj, då vi var nere i Blekinge och stannade i stugan under helgen. Det var kallt om kvällarna, solen var skön om dagarna och två täcken var ett måste för att klara av natten. Vi hade även värmen på i stugan. Men mot slutet av helgen kom värmen och efter att jag klippt lite gräs, så tog jag mig ett dopp i sjön. Det var kallt, kände inte vissa delar av kroppen efter att jag hade doppat mig. Men det var skönt. Dagen då vi åkte, doppade äldsta dottern sig i sjön och tyckte att det var helt underbart. 

Vi var nere i Blekinge för att vara med på begravningen för min svärmors syster. På kort tid har två syskon lämnat oss i stor sorg och saknad. Begravningen var fin, lugn och det var många som kom. Efteråt tog vi det lugnt och fixade lite mat till oss i stugan. Resterande dagar njöt vi av lugnet och nu hoppas vi att ljusare tider är på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar