Beroende av ljus

Sitter här vid datorn i total tystnad. I huvudet spelas Orups låt "Magaluf" på repetition. Hörde låten då jag och maken satt i soffan och tittade på "Så mycket bättre". Tycker att denna säsong är inte så bra som den med Olle, Darin, Maja, Sylvia, Pugh och gänget. Säsong tre tror jag det var. 

Har idag varit med yngsta dottern på hennes teaterlektion. Satt i stora hallen och väntade. Hade handlat lite till veckans mat innan. Fick hålla mig igång med spel och instagram för att inte somna där och då, om jag bara blinkade. Har varit trött idag. Ibland blir det så.

Det gråmulna vädret gör inte det bättre. Det är riktigt mörkt om morgonen och kvällen och grådaskigt om dagen. Var ett tag sen jag såg solen. När klockan ringde i morse, trodde jag att jag hade ställt in fel tid och inte 06:30. Men det var rätt. Det var hur segt som helst. 

På mitt hemma-kontor har jag en liten lampa som ger mig ljus och skiner med en mjuk gul värme. Nu har lampan gått och jag glömde köpa nytt. Den är perfekt när jag sitter och målar. Så nu har jag brist på ljus utifrån och inifrån. Kan bli lite frustrerande. Har även det rätt så stökigt på bordet - försöker "göra om" och skapa mer plats och ta in lite nya saker, så att jag kan bekvämt måla, skriva och skapa.

Tittade igenom min lilla mapp med de målningar som jag gjort under årens gång. Gick även igenom lilla väskan med material. Hittade två dukar som jag tänkte måla något på. Får se vad det blir. Får leta efter inspiration.

Nu ska jag ta mig upp till sängen en stund och blunda någon minut. Gjorde det efter lunch och slocknade på direkten. Ljus piggar upp. Vill ha solljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar